Astăzi abordăm un subiect mai delicat, dar extrem de important. Nu pentru că legislația din domeniu presupune ca operatorii de jocuri de noroc să asigure acces tuturor clienților. Asta e doar o parte din ecuație! Este important ca orice afacere, dacă vrea să fie de succes, să țină cont de nevoile categoriei de jucători cu nevoi unice. Oare se aplică așa ceva și la noi în țară? Noi, echipa Joc Păcănele, credem că da! Tu ce crezi?
Ce înseamnă jucători cu nevoi unice? Jucătorii cu nevoi unice sunt persoanele care au anumite dizabilități, cum ar fi cele de vedere. De exemplu, o mare parte a populației (apx. 8% dintre bărbați și apx. 0.7% dintre femei) suferă de daltonism. Pe lângă această afecțiune mai sunt și altele: deficiențe de auz, probleme locomotorii etc. Și aceste persoane, la fel ca restul, trebuie integrate și au dreptul să se distreze la cazinouri, dacă doresc.
Cum mai nou distracția s-a mutat în online, simțim nevoia să începem cu cazinourile disponibile la câteva clickuri distanță. Acestea pot fi accesate de majoritatea tipurilor de jucători, tocmai pentru că nu necesită deplasare din punctul A în punctul B. Există, însă, jucători cu nevoi unice care pot întâmpina probleme și aici, îndeosebi cei cu dificultăți de vedere.
În categoria deficiențelor de vedere intră mai multe afecțiuni. Cum am zis și anterior, daltonismul este una dintre acestea. Pe lângă, cazinourile online mai pot avea clienți cu handicap vizual total sau parțial, persoane cunoscute în legislație drept „nevăzători”. Cum majoritatea jocurilor de noroc comunică adesea prin culoare, operatorii pot întâmpina dificultăți în oferirea unor medii de joc adaptate nevoilor speciale. Dar nu este imposibil!
Există și jucători cu nevoi unice legate de auz ce au nevoie de ajutor în ceea ce privește accesarea serviciilor cazinourilor online. Mai exact, în cazul în care platformele oferă servicii ce includ parte audio, aceasta ar trebui mereu însoțită de text / comunicare video prin limbajul semnelor.
Din păcate, în cazul anumitor jocuri, unde coloana sonoră este importantă pentru atmosferă, e destul de greu pentru operatori să facă ceva. Nu prea ai cum în sloturi, de exemplu, să prezinți muzica de fundal. Dar producătorii s-au gândit și la asta, așa că fiecare câștig este însoțit, de regulă, de un efect vizual care poate oferi acea adrenalină dorită.
O altă parte bună e că sunt și jocuri, cum sunt cele de ruletă live sau blackjack live, unde jucătorii pot folosi chat-ul pentru a înțelege ce se întâmplă și comunica cu restul participanților. Providerii de software pentru casino live țin cont de nevoile persoanelor cu nevoi speciale și concep produse tot mai performante, orientate pe incluziune. Iar dealerii sunt din ce în ce mai bine pregătiți pentru a oferi o experiență de calitate pentru orice tip de jucător.
Anterior am acoperit cele mai mari provocări ale cazinouri online în ceea ce privește accesul la jocuri pentru jucători cu nevoi unice. În cele ce urmează vom menționa și ce fac cazinourile terestre, unde oferirea accesibilității pare și mai complicată.
Majoritatea cazinourilor din online au adoptat deja măsuri privind incluziunea acestor jucători cu nevoi unice. Deși nu sunt vizibile și, probabil, nu încă suficiente, este important că există dorința de a asigura accesibilitate tuturor jucătorilor. La o primă vedere poți observa chiar tu că multe platforme au informații detaliate despre tot ce oferă, de la jocuri până la promoții. De asemenea, jucătorul este mereu încurajat să ceară informații de la serviciile de relații cu clienții, partea de suport fiind perfecționată tot mai mult.
Legislația din domeniu cere, atât cazinourilor online cât și celor terestre, să asigure servicii corecte pentru toate tipurile de jucători. Deși nu există niște reguli clare în lege, operatorii caută în permanență măsuri pentru a ajuta persoanele cu nevoi speciale. Probabil va mai trece ceva timp până când soft-urile vor fi mai performante, cum sunt cele de citire pentru nevăzători. Dar ne bucurăm că subiectul nu este tratat cu indiferență.
Toți acești jucători cu nevoi unice au dreptul la distracție la fel ca restul. Și ne bucurăm că există măsuri și inițiative în domeniu, în vederea oferirii unor medii de joc sigure și frumoase! Chiar dacă lucrurile nu sunt 100% roz, în ultimii ani s-a văzut progresul pe partea de incluziune, îndeosebi în online, unde platformele sunt din ce în ce mai detaliate și mai ușor de folosit. Locațiile fizice, dar și site-urile, au în continuare o atitudine prietenoasă față de oricine, iar staff-ul este pregătit să ofere ajutor tuturor clienților.